Uncategorized

Mięśnie pośladkowe jak ćwiczyć by efekty były szybko widoczne

Mięśnie pośladkowe jak ćwiczyć by efekty były szybko widoczne
5 (100%) 1 vote

Mięśnie pośladków odgrywają znaczną role w trakcie chodzenia, biegania bądź jazdy na nartach. Jest to najbardziej niedoceniana grupa mięśni w aspekcie fizycznym, a odpowiedzialna za naturalne procesy ruchu.

Szczególną uwagę przykuwa się do ich treningu w trakcie rehabilitacji po zabiegach przeszczepu więzadeł krzyżowych. Mięśnie w ciele człowieka składają się z włókien wolnokurczliwych. Proporcje tych włókien w mięśniach są zależne od genetyki, a także od formy aktywności fizycznej, jaką stosujemy, ponieważ od typu danego treningu proporcje włókien mogą się różnić. Mięśnie pośladkowe większości ludzi są złożone z włókien wolno i szybkokurczliwych. Włókna potrzebują długiego wysiłku, natomiast te szybkokurczliwe lubią trening o małej liczbie powtórzeń z dużym obciążeniem. Tak więc pośladki mogą urosnąć zarówno po treningu siłowym jak i wytrzymałościowym.

Mięśnie pośladkowe jak ćwiczyć

Najpopularniejszym i najprostszym ćwiczeniem na mięśnie pośladków są nożyce boczne. Kładziemy się na ziemi, tułów mamy podparty na łokciu. Noga leżąca niżej jest zgięta w kolanie pod kątem dziewięćdziesięciu stopni. Noga wyżej położona jest wyprostowana i unoszona do góry z delikatnym przechyleniem w tył, czyli w kierunku pośladka.
Ćwiczenie wymaga dziesięciu powtórzeń w czterech seriach. Do drugiego ćwiczenia potrzebna będzie guma bądź taśma elastyczna do wiązania. Gumę bądź taśmę umieszczamy od razu nad kolanami, gdzie kolana w trakcie stania mogą mieć rozwarcie maksimum dziesięć centymetrów. Schodzimy do półprzysiadu na zgiętych kolanach, pośladki wypinamy do tyłu, prostujemy plecy, następnie krokiem bocznym przesuwamy lewą nogę o czterdzieści centymetrów i dostawiamy prawą nogę. Po kilku bocznych krokach, czynność tę powtarzamy nogą prawą,i lewą dostawiamy. Dwie minuty ćwiczenia dziennie wystarczą, jeśli uzupełniamy trening innymi ćwiczeniami.

Mięśnie pośladkowe jak ćwiczyć

Nie trzeba zapominać, że pośladki to grupa mięśni ćwicząca pośrednio w trakcie przysiadów czy zwykłego chodzenia. Można ją przeciążyć w prosty sposób, a kontuzje są bardzo bolesne i niepraktyczne. Polecany jest dwudniowy odpoczynek po mocnym treningu. Aby powiększyć pośladki, należy wykonywać ćwiczenia siłowe angażujące mięsień pośladkowy wielki, średni i mały. Są one bardzo wytrzymałe i odporne na zmęczenie, tak więc je pobudzić, trzeba silnego bodźca do wzrostu anabolicznego – czyli rozbudowy mięśni. Aczkolwiek nie tylko taka forma ćwiczeń będzie odpowiadała za rozrost pośladków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *